Головна | Каталог файлів | Реєстрація | Вхід
 
Четвер, 22.02.2018, 10:05
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Каталог файлів [2]
2017-2018 навчальний рік [4]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Головна » Файли » 2017-2018 навчальний рік

Рішення колегії відділу освіти від 12.01.2018 року, протокол № 1
06.02.2018, 14:12

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ВІННИЦЬКА ОБЛАСТЬ

МУРОВАНОКУРИЛОВЕЦЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

ВІДДІЛ ОСВІТИ

Н А К А З

19 січня 2018 року смт Муровані Курилівці № 15

На виконання рішення колегії відділу освіти від 12.01.2018 року, протокол № 1 "Про стан організації навчально-виховного процесу дітей з особливими освітніми потребами"

НАКАЗУЮ:

  1. Рішення колегії відділу освіти від 12.01.2018 року, протокол № 1 «Про стан організації навчально-виховного процесу дітей з особливими освітніми потребами» надіслати керівникам закладів освіти району (додається).

До 19.01.2018 року

  1. Керівникам закладів освіти району довести зміст рішення колегії відділу освіти райдержадміністрації до відома педагогічних працівників та забезпечити його виконання.

До 25.01.2018 року, згідно вказаних термінів

  1. Організацію виконання даного наказу покласти на завідувача районної ПМПК Стахову С.М.

  1. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою

Головний спеціаліст відділу освіти райдержадміністрації                   П.П. Тимощук

Стахова С.М.

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ВІННИЦЬКА ОБЛАСТЬ

МУРОВАНОКУРИЛОВЕЦЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

ВІДДІЛ ОСВІТИ

Р І Ш Е Н Н Я

колегії відділу освіти Мурованокуриловецької райдержадміністрації

12 січня 2018 року Протокол № 1

Про стан організації навчально-

виховного процесу дітей з

особливими освітніми потребами

Інклюзивне навчання з кожним роком стає все актуальнішим в Україні. Насамперед це пов’язано з тим, що число дітей, які потребують корекційного навчання, неухильно росте. Дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, в Україні понад 1 млн., що становить 12% від загальної кількості дітей в Україні.

Інклюзія в освіті – це ступінь інклюзії в суспільстві, одна з гуманітарних ідей його розвитку.

Для реалізації основних положень Концепції ООН про права дитини, для забезпечення навчання, виховання, захисту і розвитку дітей з особливими освітніми потребами навчально-виховний процес дітей даної категорії в закладах освіти району представлений у формі інклюзивного та індивідуального навчання.

Відповідно до плану роботи відділу освіти райдержадміністрації на 2017 рік, наказу відділу освіти райдержадміністрації від 31 серпня 2017 року №104 «Про організацію інклюзивного навчання в 2017-2018 н.р.» завідувачкою ПМПК КУ «Мурованокуриловецький РМК» проаналізовано стан організації навчально-виховного процесу для учнів з особливими освітніми потребами в таких закладах освіти: СЗШ І-ІІІ ст с. Вищеольчедаїв, НВК «ЗНЗ-ДНЗ с. Галайківці, НВК «ЗНЗ-ДНЗ» с. Рівне та НВК «СЗШ І-ІІІ ст. №1-гімназія» смт Муровані Курилівці.

З метою виявлення дітей з порушенням розвитку, визначення кола їхніх особливих потреб та адекватних форм допомоги, надання кваліфікованих порад фахівців щодо навчання та виховання дітей створено районну психолого-медико-педагогічну консультацію, яка протягом 2018 року реорганізується в інклюзивно-ресурний центр (ІРЦ).

Для учнів, які за станом здоров’я не можуть відвідувати навчальний заклад, відділом освіти райдержадміністрації організовано індивідуальне навчання. Право вибору закладу освіти або форми навчання належить батькам дітей.

У закладах загальної середньої освіти району здобувають освіту 2054 дитини шкільного віку. Станом на 01.01.2018 року на території району проживає 105 дітей з інвалідністю віком від 0-18 років, з яких 77 дітей охоплені навчанням у закладах загальної середньої освіти. Відповідно до висновків районної ПМПК та довідок ЛКК виданих КУ «Мурованокуриловецька лікарня планового лікування» у 2017-2018 н.р. 12 учнів потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку, що становить 6% від загальної кількості дітей. 5 учнів охоплені навчанням в умовах інклюзії та 7 дітей з інвалідністю охоплені індивідуальною формою навчання. Аналізуючи банк даних дітей даної категорії, можна зробити висновок, що з кожним роком кількість таких дітей зростає. Троє дітей шкільного віку не підлягають навчанню за станом здоров’я.

Дані діти мають можливість відвідувати заклади загальної середньої освіти та спілкуватись з однолітками під час уроків та проведення виховних і позакласних заходів.

Організація інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти здійснюється відповідно до постанов Кабінету Міністрів України від 09.08.2017р. №588 «Про внесення змін до Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах», від 15.08.2011 р. №872 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» та змін наказу Міністерства освіти і науки України від 01.10.2010 року №912 «Про затвердження Концепції розвитку інклюзивного навчання», листа Міністерства освіти і науки України від 26.07.2012 року №1/9-529 «Про організацію психологічного і соціального супроводу в умовах інклюзивного навчання», листа Міністерства освіти та науки України від 12.07.2017 року №1/9-385 «Про навчальні плани та організацію навчально-реабілітаційного процесу для учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів у 2017/2018 навчальному році», наказів по відділу освіти райдержадміністрації від 31.08.2017 року №104 «Про організацію інклюзивного навчання в 2017-2018 н.р.», із змінами від 10.11.2017р. №130 та на підставі витягів з протоколу діагностичного засідання Мурованокуриловецької районної психолого-медико-педагогічної консультації від 31.08.2017 року №65 та від 10.11.2017р. №68 та подань керівників закладів загальної середньої освіти.

За бажанням батьків також організовується навчання дітей з індивідуальною формою навчання відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України №8 від 12.01.2016 року «Про затвердження Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах», наказу Міністерства освіти і науки України №624 від 06.06.2016 року «Про внесення змін до Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах», наказів по відділу освіти райдержадміністрації від 31.08.2017 року №105 «Про організацію індивідуального навчання дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку в 2017-18 н.р.», із змінами від 04.09.2017р. №107, витягів з протоколу діагностичного засідання Мурованокуриловецької районної психолого-медико-педагогічної консультації від 31.08.2017 року №65 і від 04.09.2017 року №66 та подань керівників закладів загальної середньої освіти.

В 2017-2018 н.р. організовано для 5 дітей інклюзивне навчання в НВК «СЗШ І-ІІІ ст. №1-гімназія» смт Муровані Курилівці (1 уч.), СЗШ І-ІІІ ст. с. Вищеольчедаїв (1 уч.), НВК «ЗНЗ-ДНЗ» с. Рівне (1уч.), НВК «ЗНЗ-ДНЗ» с. Галайківці (2 уч.) та індивідуальне навчання для 7 дітей в НВК «СЗШ І-ІІІ ст. №1-гімназія» смт Муровані Курилівці (1 уч.), СЗШ І-ІІІ ст. №2 смт Муровані Курилівці (2 уч.), НВК «ЗНЗ-ДНЗ» с. Жван (1 уч.), НВК«ЗНЗ-ДНЗ» с. Конищів (1 уч.), НВК «ЗНЗ-ДНЗ» с. Снітків (1 уч.), НВК «ЗНЗ-ДНЗ» с. Бахтин (1 уч.) З них 5 дітей навчаються за програмою середньої загальноосвітньої школи з української мовою навчання, 6 учнів – за програмою спеціальної загальноосвітньої програми ІІ ступеня для дітей з вадами розумового розвитку та 1 учень – за програмою спеціальної загальноосвітньої школи для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату та тяжкими порушеннями мовлення.

Оскільки заклади загальної середньої освіти не готові самостійно надати необхідну й організовану спеціальну допомогу дітям з обмеженими можливостями здоров’я, важливим етапом є адаптація освітньої програми та навчального середовища до потреб учнів, які відрізняються своїми навчальними можливостями. Тому варто розглядати запровадження інклюзивного навчання, як один із найважливіших аспектів в галузі освіти району.

Обов’язковою складовою у запровадженні інклюзивного навчання має стати введення посади асистента вчителя відповідно до типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти, затверджених наказом Міністерства освіти і науки від 06.12.2010 року №1308/8603. Так, з метою реалізації права дітей з особливими потребами на освіту за місцем проживання та забезпечення якості навчання відповідно до рекомендацій районної ПМПК, обласної та районної ЛКК виданих КУ «Мурованокуриловецька лікарня планового лікування»та згоди батьків у 2017-2018 н.р. відкриті посади асистентів вчителів.

В НВК «ЗНЗ-ДНЗ» с. Галайківці забезпечує соціально-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами з ученицею 2 класу (Нагорна В.Є.) асистент вчителя Хміль В.В. та з учнем 3 класу (Стародуб Д.А.) асистент вчителя Ільніцька О.В. Соціально-педагогічний супровід дитини з особливими освітніми потребами з ученицею 1 класу (Гольцова А.З.) забезпечує асистент вчителя Брижак Г.В. в СЗШ І-ІІІ ст. с. Вищеольчедаїв

  • НВК «СЗШ І-ІІІ ст. №1-гімназія» смт Муровані Курилівці та в НВК «ЗНЗ-ДНЗ» с. Рівне педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами з учнями 10 класу (Файден В.Б.) та 2 класу (Гринчук Н.В.), як впродовж минулого, так і цього навчального року здійснюють асистенти вчителя Добровольський Р.А. та Скакун Є.О. арто відмітити те, що асистентами вчителя Добровольський Р.А. та Скакун Є.О. пройдено курси підвищення кваліфікації при КВНЗ «ВАНО». Ними оформлено папку з нормативно-правовими документами з питань інклюзивного навчання, є наявні методичні посібники та додаткова література.

Відповідно до Постанови Кабінету міністрів України від 15.08.2011 №872 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» в закладах загальної середньої освіти особистісно орієнтоване спрямування навчально-виховного процесу забезпечує асистент вчителя спільно з дирекціями, вчителями-предметниками, практичними психологами, вчителем логопедом та батьками взяли участь у розробленні та виконанні індивідуальних навчальних планів та програм, адаптували навчальні матеріали з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності дітей з особливими освітніми потребами.

Розклади уроків на навчальний рік затверджено директорами закладів загальної середньої освіти та погоджено з батьками учнів. Також визначені дати проведення навчальних занять згідно з навчальним планом та календарно-тематичним плануванням з предметів на весь навчальний рік.

Індивідуальні програми розвитку та індивідуальні навчальні плани (календарне планування) для дітей розроблено на основі Типових навчальних планів та відображають перелік предметів інваріантної ча­стини відповідного Типового навчального плану, кількість годин, що відводиться для вивчення на ко­жен предмет. Кількість годин для організації інклюзивного та індивідуального навчання учнів з особливими освітніми потребами визначено відповідно до наказу відділу освіти райдержадміністрації від 31.08.2017 року №104 «Про організацію інклюзивного навчання в 2017-2018 навчальному році» та на підставі витягів з протоколів діагностичного засідання районної ПМПК (від 31.08.2017р. №65), враховано вимоги Де­р­жа­в­но­­го стандарту загальної середньої освіти та Державного стандарту початкової освіти.

Навчання учнів за інклюзивною та індивідуальною формою організовано на підставі відповідних документів:

- заяви батьків (або осіб, які їх замінюють);

- подання керівника закладу освіти;

- довідки районної ЛКК виданих КУ «Мурованокуриловецька лікарня планового лікування» та витягу з протоколу засідання районної психолого-медико-педагогічної консультації.

Виконання індивідуальних навчальних планів, програм та досягнень учнів фіксуються вчителями в класних журналах та в окремих журналах встановленого зразка та відповідно до встановлених критеріїв.

Адміністраціями шкіл здійснюється постійний контроль за організацією інклюзивного та індивідуального навчання: спілкування з батьками учнів про якість викладання предметів, перевірка ведення записів проведених занять за інклюзивною та індивідуальною формою відповідно до розкладу, своєчасне оцінювання досягнень учнів з предметів, проведення контрольних робіт, перевірку ведення зошитів учнів, виставлення семестрового та річного балів.

На педрадах, нарадах при директорові розглядались питання, що стосуються стану організації інклюзивного навчання:

  • в СЗШ І-ІІІ с. Вищеольчедаїв нарада при директорові «Про організації інклюзивного навчання» (протокол №1 від 11.09.2017 року) та видано наказ від 31.08.2017р. №103 «Про організацію інклюзивного навчання»;

  • в НВК «ЗНЗ-ДНЗ» с. Галайківці на педраді «Про організацію інклюзивного навчання в закладі» (протокол №8 від 30.08.2017 року) та виданий наказ від 31.08.2017 року №94 «Про організацію інклюзивного навчання»

  • в НВК «ЗНЗ-ДНЗ» с. Рівне слухалось на методичній асоціації початкових класів від 04.01.2017 року протокол №3 та від 31.10.2017 року протокол №2 на нараді при директорі було розглянуто питання «Про організацію інклюзивного навчання» (протокол №5 від 04.09.2017р.) та виданий наказ від 01.09.2017 № 96 «Про організацію інклюзивного навчання».

  • в НВК «СЗШ І-ІІІ ст. №1-гімназія» смт Муровані Курилівці на нараді при директорові «Про організацію інклюзивного та індивідуального навчання» (протокол №6 від 30.08.2017р.), «Про хід інклюзивного навчання з учнем 10 класу» (№8 від 30.10.2017р.). Виданий наказ від 01.09.2017 року «Про організацію інклюзивного навчання» та наказ від 01.09.2017 року №160 «Про організацію індивідуального навчання».

Дані заклади району, де проводиться інклюзивне навчання, забезпечено практичними психологами та укладені з ними договора на проведення додаткових корекційно-розвиткові заняття. Дирекцією школи в НВК «ЗНЗ-ДНЗ» с. Рівне також укладено договір з вчителем логопедом для проведення корекційно-розвиткові заняття.

Дані заклади загальної середньої освіти (СЗШ І-ІІІ с. Вищеольчедаїв, НВК «СЗШ І-ІІІ ст. №1-гімназія» смт Муровані Курилівці, НВК «ЗНЗ-ДНЗ» с. Рівне) облаштовані пандусами , які відповідають стандартам ДБН -14. В НВК «ЗНЗ-ДНЗ» с. Галайківці не потребує в облаштуванні пандуса в зв’язку з низькими порогами в школі.

Вчителі-предметники, які проводять навчальні заняття з учнями, ознайомлені з нозологією захворювань дітей, перебігом хвороби, впливом її на поведінку учнів.

Районною ПМПК, практичними психологами та вчителем логопедом в даних закладах загальної середньої освіти здійснюють психолого-педагогічний супровід дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються за інклюзивною формою навчання, за основними напрямами: корекційно-розвивальна робота та психологічний супровід навчального процесу. Особлива увага приділяється на корекційно – розвиткові заняття з практичними психологами та з вчителем -логопедом. Пальчикова гімнастика, ліплення з пластиліну, нанизування намистинок, ігри з дрібними предметами, настільні ігри – стали запорукою успішної роботи з розвитку координації рухів дітей, формування у них вміння контролювати свої рухи та заняття з логопедом з розвитку мовлення: по-практичному засвоєнню лексичних і граматичних засобів мовлення. Згодом ці навички та вміння стали основою в подальшому навчанні.

На допомогу керівникам закладів освіти району, де впроваджується інклюзивне навчання, батькам та педпрацівникам завідувачкою районної ПМПК підготовлено та випущено методичні рекомендації «На допомогу педагогу з інклюзивного навчання в загальноосвітніх навчальних закладах» (затверджено науково-методичною Радою КУ «Мурованокуриловецький РМК», протокол №3 від 15.06.2017р.).

Також постійно приділяється увага роботі з батьками учнів, які перебувають на індивідуальному та інклюзивному навчанні: проводяться консультації для батьків, співбесіди та надання методичної допомоги

Під час вивчення питання стану реалізації інклюзивного навчання було виявлено, що залучення дитини з особливими освітніми потребами до такої форми навчання позитивно впливає на соціально – емоційну сферу, фізичний та творчий розвиток, відмічається більш прихильніше ставлення до таких діток учнів класу. Вчителі та батьки відзначають, що за період навчання учнів за інклюзивною формою відбуваються позитивні зміни: вони із задоволенням спілкуються з однолітками, краще адаптується до роботи на уроці, швидше звикає до ритму уроку, позитивно ставляться до навчання, адекватно реагують на зауваження вчителів.

Найбільшим успіхом учнів є те, як зазначають батьки та вчителі, що дитина не помічає своєї відмінності між однолітками, вільно з ними спілкується, бере участь у шкільному житті свого класу та школи.

Відповідно до постанови КМУ від 14.02.2017 року №88 виділено субвенцію з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребам виділенні кошти в сумі 43 770 грн. з розрахунку на 1 учня 21 885 грн. При цьому ці кошти виділені на проведення (надання) додаткових корекційно-розвиткові занять, що визначенні індивідуальною програмою розвитку дитини та придбання спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку, обладнання, дидактичного матеріалу та особливих наочних засобів, які дають змогу опанувати навчальну програму.

НВК «ЗНЗ-ДНЗ» с. Рівне використали 1 600 грн. на придбання дидактичного матеріалу.

Разом з тим є ряд невирішених проблем з питань роботи з дітьми з особливими потребами. Необхідним є краще забезпечення навчально-виховного та розвивального процесу, спеціальними технічними засобами і обладнаннями, кваліфікованими фахівцями різного профілю (дефектологів, логопедів, практичних психологів), навчальною та методичною літературою (підручники для спец.ЗОШ, зошити і т.п.), покращення фінансування програм, що стосуються допомоги дітям з особливими освітніми потребами.

Враховуючи вищезазначене, колегія відділу освіти райдержадміністрації

УХВАЛЮЄ:

1. Інформацію завідувача районної ПМПК Стахової С.М. взяти до відома.

2. Роботу закладів освіти району щодо організації навчально-виховного процесу дітей з особливими освітніми потребами вважати задовільною.

3. Створити інклюзивно-ресурсний центр (ІРЦ).

До 31 серпня 2018 року

4. Керівникам закладів освіти району:

4.1. Здійснювати моніторинг рівня навчальних досягнень учнів, які навчаються за індивідуальною та інклюзивною формами.

Щосеместрово

4.2. Здійснювати контроль за виконанням вчителями-предметниками індивідуальних програм розвитку.

Постійно

4.3. Забезпечувати виділення годин індивідуального навчання вчителям з відповідною фаховою освітою та спеціальністю.

Постійно

4.4. Розробляти індивідуальну програму розвитку відповідно до висновку психолого-медико-педагогічної консультації з урахуванням навчальних програм загальноосвітніх та спеціальних навчальних закладів; з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності дітей із особливими освітніми потребами.

Постійно

4.5. Питання організації інклюзивного та індивідуального навчання, роботи з дітьми з особливими освітніми потребами та дітьми з інвалідністю, роботи, підсумків вносити на розгляд педагогічних рад.

Щорічно

4.6. Залучати дітей, що навчаються за інклюзивною та індивідуальною формами до позакласної та позаурочної навчально-виховної діяльності, гурткової роботи.

Постійно

4.7. У шкільних методичних кабінетах створити теки нормативно – правової бази та психолого-методичні матеріали щодо організації індивідуальної та інклюзивної форми навчання.

Постійно

4.8. Забезпечити доступ дітей до приміщень загальноосвітніх навчальних закладів, особливо тих, які пересуваються на візках, шляхом переобладнання пандусів, які не відповідають нормам ДБН. Постійно

4.9. Включати в річний план роботи навчального закладу або план методичного об’єднання вихователів та вчителів початкових класів звіти (у вересні та травні) вчителя-логопеда та практичного психолога за результатами обстеження дітей.

Постійно

5. Вчителям - предметникам:

  1. Чітко дотримуватись нормативних документів при оформленні сторінок журналів з інклюзивного та індивідуального навчання, не допускати виправлень, своєчасно заповнювати журнали. Постійно

  2. Не допускати порушень Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів під час оцінювання. Постійно

5.3. Продовжити створення відповідних умов для розвитку творчих здібностей дітей та підлітків, які навчаються за індивідуальною та інклюзивною формами навчання.

Постійно

6. Психологічній службі системи освіти району та районній ПМПК:

6.1. Здійснювати соціально-психологічний супровід дітей, що навчаються за інклюзивною та індивідуальною формами.

Постійно

6.2. Проводити для батьків дітей, які навчаються за індивідуальною формою та інклюзивною формами, консультації та семінари з метою залучення їх до навчально-виховного процесу. Постійно

6.3. Забезпечити проведення корекційно-відновлювальної та розвивальної роботи з дітьми, які охоплені індивідуальною та інклюзивною формами навчання.

Протягом року

7. Вчителям – логопедам:

7.1. Систематично оновлювати інформацію в куточках для батьків (постійно);

  1. Враховувати у підготовці до занять діагноз дітей та доцільність вибору певних видів наочності. Постійно

8. Вчителям закладів загальної середньої освіти:

8.1. Враховувати особливості розвитку дитини з особливими освітніми потребами у навчально-виховному процесі.

Постійно

8.2. Удосконалювати професійну майстерність вчителя шляхом самоосвіти, ознайомлення з сучасними педагогічними підходами і методиками, які застосовуються у спеціальних школах. Постійно

9. Організацію виконання рішення покласти на завідувача ПМПК Стахову С.М.

10. Контроль за виконанням даного рішення покласти на головного спеціаліста відділу освіти райдержадміністрації Тимощук П.П.

Головний спеціаліст відділу освіти райдержадміністрації,

голова колегії                                             П.П. Тимощук

Секретар                                                            С.Г. Гришина

Категорія: 2017-2018 навчальний рік | Додав: arsenievamk
Переглядів: 15 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Друзі сайту







Copyright NICO Заболотний Микола Григорович © 2018 Web-майстер  Створити безкоштовний сайт на uCoz